Dobre spletne trgovine morda ne bomo prepoznali na prvi pogled, bomo pa takoj razkrinkali slabo trgovino, ki se hitro izkaže za neustrezno. Če želimo res docela oceniti kvaliteto spletne trgovine, se moramo posvetiti nekaterim detajlom, ki veliko pripomorejo k temu, da je trgovina funkcionalna in privlačna. Mnogi dejavniki so očem skriti in jih lahko najdemo samo v zaodrju, torej v sistemu, ki trgovino poganja – pregled teh odlik je relevanten za lastnike in upravitelje spletišč, še posebej če se lotevajo postavitve oziroma naročila najboljše spletne trgovine.
Pomembno je, da je spletna trgovina povsem prilagojena svojemu namenu. Včasih najdemo trgovine, ki želijo hkrati opravljati vse mogoče funkcije, na koncu pa nobene ne opravijo tako, kot je treba. Oglasna pasica na primer na spletni trgovini nima kaj početi, če ne gre za neposredno promocijo izdelkov v prodaji. Nekateri želijo dobro obiskanost svoje trgovine izkoristiti za oglaševanje, kar je popoln nesmisel. Najboljše spletne trgovine imajo jasen namen, že od začetka napeljujejo obiskovalce proti nakupu. Pasica ali kak drug vsiljivec uporabniško izkušnjo v tem oziru takoj pokvari.
O uporabniški izkušnji in naposled o zadovoljstvu uporabnikov odloča še veliko drugih dejavnikov. Ti se z odlikami spletne trgovine in z interesi trgovca stikajo predvsem v zasnovi nakupnega procesa, ki mora biti optimiziran in prilagojen svojemu namenu. Spet gre izpostaviti pomen dobre predstavitve brez odvečne navlake. Kakšna pasica bo tudi v tem primeru vsiljivec, raje v nakupnem procesu ponudimo le obrazec za vnos najpomembnejših podatkov za nakup oziroma prodajo.
Najboljše spletne trgovine odlikuje celovita usklajenost vseh funkcionalnosti ter brezhibno delovanje sistema v ozadju. Ne gre le za lastnosti samega spletišča, temveč tudi za specifike poslovanja. Pomembne so recimo možnosti pri plačilu, možnosti dostave, pogoji vračil in podobno. Največ pozornosti je torej vredno nameniti celoviti uporabniški izkušnji, ne le tehnikalijam. Le kombinacija je v končni fazi zagotovilo zadovoljstva uporabnikov.