Kaj vse se skriva v izpušnem sistemu sodobnega avtomobila? Ne gre le za cev, ki vodi izpušne pline od motorja proti zadku vozila. V tem primeru sistema sploh ne bi potrebovali, saj ni tako nujno, da se plini sproščajo prav na zadnji strani vozila, pot iz motorja v okolje bi lahko bila bistveno krajša. Sodobni izpušni sistemi imajo poleg cevi vgrajene tudi nekatere pomembne sisteme, ki služijo prečiščevanju plinov in drugih snovi, ki zaidejo v izpušni sistem.
Katalizator
Med najbolj znanimi komponentami izpušnega sistema je gotovo katalizator, ki ga lahko tudi vizualno hitro identificiramo, če pokukamo v podvozje vozila. Gre za večji element ob koncu izpušnega sistema. Tam pomaga prečistiti izpušne pline, preden se izločijo v okolje. To dosega s kemičnimi reakcijami – pline vodi preko tankih rež, ki so prevlečene s kemičnimi elementi, ki v stiku s škodljivimi plini spodbudijo reakcijo, ta pa veže pline ali pa jih razgradi na manj škodljive elemente. Tako katalizator učinkovito prepreči uhajanje škodljivih plinov v okolje, ostanejo le bistveno manj škodljivi stranski produkti. Katalizator je vsekakor nujna oprema vsakega vozila, ni pa vse, kar mora imeti sodoben izpušni sistem.
DPF filter
Vozila, ki jih poganja dizelski motor, bodo imela v izpušnem sistemu tudi DPF filter, ki mu pogosto pravimo filter trdnih delcev. Ta filter zaustavlja trde delce, ki nastajajo pri izgorevanju dizelskega goriva. Gre za škodljiv material, ki ga je pametno zaustaviti, preden uide v okolje, saj ne predstavlja nič dobrega za dihala ljudi in živali. To nalogo ima prav DPF filter, ki mora biti dobro pripravljen na svoje delo – filter se lahko skozi leta zamaši oziroma zasiči s škodljivim materialom, takrat pa se začnejo kazati nekatere neugodne posledice, oviran pretok izpušnih plinov lahko vpliva tudi na učinkovitost in zmogljivost motorja. DPF filter je treba zato redno čistiti in vzdrževati.