Avtomobilski izpusti v prometu so gotovo eden izmed najbolj perečih problemov sodobnih mest. Zlasti v hitro razvijajočih se državah z milijonskimi mestnimi področji je ta nadloga najbolj izrazita. Kvaliteta zraka na takih področjih je ravno zaradi prometnega onesnaževanja zelo slaba, najbolj se pozna visoka vsebnost trdih sajastih delcev, ki dražijo oči, dihala in ustno ter nosno sluznico. Temu pojavu pravimo smog. Zdravstvene težave zaradi smoga prizadenejo več deset milijonov ljudi letno, najbolj na udaru so tisti, ki imajo že prirojene težave z dihali.
Za zmanjšanje smoga v velikih mestih, zlasti na Kitajskem in v Indiji, imajo oblasti pripravljene različne načrte. Zapiranje tovarn, sežigalnic in termoelektrarn predstavljajo le del ukrepov, ko pa ti ne pomagajo več, je potrebno začeti omejevati tudi osebni in tovorni promet. Najbolj znan ukrep za osebne voznike je tako omejevanje vožnje glede na registrsko številko po sistemu parni dan – parna številka, neparni dan – neparna številka registracije.
K sreči so proizvajalci osebnih in tovornih vozil v izpušne sisteme začeli vgrajevati DPF filter, ki učinkovito filtrira trde delce. DPF filter je narejen iz keramične satovnice oziroma matrike. Na površino majhnih luknjic, ki prepredajo keramični kos v vzdolžni smeri, se nalagajo saje. Visoka temperatura motorja omogoča avtomatsko čiščenje DPF filtra – sajasti delci na keramični površini zagorijo in se pretvorijo v manj škodljiv ogljikov dioksid.
Ker je DPF filter delikatna komponenta, je potrebno skrbeti zanj. Zlasti pri krajših intervalih vožnje čiščenje DPF filtra ne poteka v zadostni meri, da bi se samodejno odstranile vse sajaste obloge. Zato je v tem primeru potrebno izvesti čiščenje DPF filtra na servisu. V nasprotnem primeru pride do zmanjšanja pretoka izpušnih plinov, kar ima za posledico neizogibno poslabšanje delovanja motorja, sčasoma pa se filter trdih delcev lahko tudi dokončno uniči.