Sodobne spletne strani morajo biti zelo dobro prilagojene svojemu namenu, predvsem mora biti dobro poskrbljeno za SEO oziroma spletno optimizacijo. Ni namreč dovolj, da imamo spletno stran, preko katere se predstavljamo ciljni publiki, temveč se moramo prebiti na vrh seznama rezultatov za priljubljena iskanja, preko katerih večina uporabnikov spleta išče informacije. Tak učinek nam ponuja že izdelava spletnih strani v samem začetku, saj je treba urediti nekatere nastavke, s katerimi bo kasneje lažje opravljati spletno optimizacijo. Veliko je seveda odvisno tudi od samega spletišča, če je to prilagojeno za SEO. To pomeni, da je treba že za izdelavo, kasneje pa tudi za vzdrževanje spletne strani in dodatno optimizacijo izbrati zanesljivega strokovnjaka, ki bo znal to delo opraviti z optimalnim učinkom.
Za SEO skrbijo večje agencije, ki imajo na voljo dovolj resursov za uspešno optimizacijo. V izhodišču je najbolj pomemben korak izdelava spletnih strani, a na dolgi rok pridejo bolj do izraza drugi opravki, pri katerih močno štejejo izkušnje in možnosti, ki jih imamo pri izbrani spletni agenciji. Razlike med ponudniki so velike, zato je treba te storitve iskati le pri tistih mojstrih, ki imajo dovolj izkušenj in znanja ter vse potrebne pogoje, da lahko dobro poskrbijo za SEO spletne strani.
Izdelava spletnih strani
Prvi korak je seveda izdelava spletnih strani. Tudi ta storitev je danes precej drugačna kot včasih. Spletišča namreč postajajo vedno bolj dovršena, ponujati morajo vedno več funkcionalnosti, včasih pa imamo že pri izdelavi spletne strani zelo zahtevne naloge pri razvoju kakšnih specifičnih rešitev. Posebno kategorijo na tem področju predstavlja izdelava spletne trgovine, kjer pridejo na dan še mnogi dodatni izzivi, vrhunski izdelki na tem področju pa si zaslužijo posebne pohvale.
V vsakem primeru pa je treba na SEO pomisliti že v procesu načrtovanja spletne strani, ne glede na to, ali gre za enostavno predstavitveno stran podjetja, ali pa načrtujemo napredno spletno trgovino. Poskrbeti moramo za to, da je spletišče tehnično brezhibno, brez odvečne kode in neuporabnih funkcionalnosti. Velik vpliv imamo predvsem s prilagajanjem predstavitve vsebine. On-site SEO je večinoma vezan prav na prikaz vsebin, ki jih imamo na spletni strani, model za to pa vzpostavimo že v procesu načrtovanja in izdelave spletišča.
Že takrat moramo seveda pripraviti tudi vse potrebne vsebine, s katerimi posredujemo obiskovalcem informacije, ki jih iščejo. Iste informacije bodo vidne tudi spletnim iskalnikom, zato mora biti SEO spletne strani prilagojen tako obiskovalcem kot iskalnikom. V poštev pridejo le kakovostne spletne vsebine, ki bodo spletno stran upravičeno uvrstile na vrh rezultatov spletnih iskalnikov, saj bodo tudi obiskovalcem zanimive in uporabne.
Že izdelava spletnih strani zahteva tudi nekatere dodatne premisleke glede delovanja spletišča, predvsem glede mehanizmov v ozadju. Vemo, da na uvrstitev v spletnih iskalnikih vpliva tudi hitrost nalaganja spletne strani, torej moramo imeti dobrega gostitelja, nadalje mora biti spletišče prilagojeno tudi mobilnim napravam, pa še kar nekaj takšnih obveznosti imamo, preden se sploh lotimo off-site SEO postopkov. Vse to moramo upoštevati že ob načrtovanju in izdelavi spletišča.
Off-site SEO
Na dolgi rok bo več dela z off-site optimizacijo, ki ima dolgoročno tudi večji vpliv na uvrstitve v spletnih iskalnikih. Pričakujemo lahko le postopno izboljševanje uvrstitev, pri tem pa moramo seveda skrbeti za redno delo na tem področju. Običajno za off-site SEO skrbimo s kombinacijo objavljanja povezav in povezanih vsebin, pomagajo pa tudi druge aktivnosti, na primer vzdrževanje profilov na družbenih omrežjih. Vse to so postopki, ki imajo različne funkcije, niso namenjeni le optimizaciji. Neposredno lahko dosežemo širši krog ciljne publike in pokrijemo tudi tiste vsebine, ki jih ne uspemo obdelati na samem spletišču. Tako ima tudi izdelava spletnih strani nekaj svobode pri tem, katere vsebine bomo prikazali neposredno na spletni strani, veliko vsebine pa lahko pustimo za sprotne objave na blogu ali na družbenih omrežjih. Seveda je veliko odvisno od tega, za kakšno spletišče gre in kakšne vsebine se pričakujejo. Izdelava spletne trgovine recimo lahko dobro izkoristi te dolgoročne možnosti, saj je na samem spletišču v ospredju ponudba izdelkov, vsebina je tam osredotočena na ponudbo, medtem ko za SEO lahko dobro poskrbimo s članki, ki jih objavljamo naknadno.
Drugi ukrepi za SEO in pridobivanje obiska
Za SEO lahko poskrbimo na različne načine, pomembno je predvsem to, da smo vztrajni in potrpežljivi. Delo običajno prepustimo strokovnjakom, ki bodo zelo dobro sledili aktivnostim in napredku. Lahko pa se za še boljši rezultat poslužimo nekaterih dodatnih ukrepov, ki pripeljejo obiskovalce na naše spletišče.
Ena možnost je Google Ads oglaševanje, ki je zelo priljubljena izbira predvsem na začetku, pa tudi dolgoročno, če želimo obdržati prednost pred konkurenco. Google Ads oglaševanje nam omogoča objavo oglasov ob priljubljenih Googlovih storitvah, pa tudi na relevantnih spletnih straneh, ki so vključene v mrežo Google Ads. Z oglaševanjem lahko dosežemo hiter učinek in pridobimo veliko obiska, moramo pa tega znati tudi izkoristiti, za kar spet poskrbi dobra izdelava spletnih strani, pri čemer se pripravimo tudi na oglaševanje. Ne moremo pa z oglaševanjem nadomestiti dolgoročnega učinka, ki ga ima SEO.